Konfliktmægling

Psykosocialt Assistancecenter forestår Konfliktmægling og anden bistand vedrørende arbejde der rummer mulighed for eller indeholder konfliktskabende situationer, heriblandt forebyggelse- og håndteringsindsatser.

Konflikt som begreb dækker over en mangfoldighed af uoverensstemmelser af forskellig art. I konfliktbegrebet skelnes der mellem Personlige konflikter (behandles terapeutisk da årsagerne søges i det intra-psykiske) og Sociale konflikter grundet deres forskellige oprindelse og måden de bliver håndteret på. Det er de Sociale konflikter vi her arbejder med.

Vores konfliktmæglingsforløb tager udgangspunkt i den Refleksive model hvor mæglingsprocessen er inddelt i 6 dynamiske faser. Inden selve konfliktmæglingen vil der som udgangspunkt blive afholdt  forsamtaler med hver part og til selve konfliktmæglingen bliver der afsat 3 timer.

Yderligere aftaler aftales inden opstart af mæglingsforløb.

De grundlæggende principper for selve mæglingen og mæglerens rolle i forløbet:

  • Mægling er altid frivilligt for parterne, der til enhver tid kan forlade konfliktmæglingssamtalen.
  • Mæglingen foregår i fortrolighed. Dette gælder såvel for parterne som for mægler.
  • Mægler forholder sig neutral og upartisk og kommer ikke med forslag til løsning på konflikten.
  • Mægler kommer ikke med nogen juridisk bedømmelse af konflikten.
  • Mægler leder- og styrer samtalerne. 

Forløb der handler om Konfliktforebyggelse- og håndtering, kontrakterer Psykosocialt Assistancecenter som vejledere o.l.

Forløbet tager udgangspunkt i den gode og ordentlige samtale, der danner grundlag for den nødvendige arbejdsalliance og det respektfulde samarbejde.

 

Her holder vi til

Psykosocialt Assistancecenter
Automatikvej 1, 3 Sal
2860 Søborg

CVR: 26551625

Kan vi hjælpe?

Martin Poulsen
+45 2074 7824

Skriv til os

kontakt@pasc.dk

Vi støtter